Compass Relationship Management: Uw Enterprise Information Platform

Luchthavenweg 81,
5657 EA Eindhoven,
Nederland

a
Wat maakt Compass nu echt bijzonder?

Dat is met name de manier waarop we de afgelopen jaren met klanten hebben samengewerkt om hen te kunnen bieden wat ze nodig hadden.  Deze blog richt zich dan ook vooral op de samenwerking met onze klanten. 

De software zelf bestaat al heel lang, is altijd met zijn tijd meegegaan maar heeft dit jaar ook een doorstart gemaakt onder een nieuwe bedrijfsnaam: Compass Relationship Management (“Compass RM”). Samen hebben wij al meer dan 30 jaar ervaring en combineren we nu onze krachten in de productontwikkeling, implementatie en verkoop van dit mooie product en blijven we continu innoveren op alle fronten.

Binnen ons klantenbestand hebben we een aantal zeer trouwe klanten en op basis van hun groeiende behoefte is het product de afgelopen jaren onafgebroken doorontwikkeld vanuit de oorspronkelijke CRM functionaliteit en geworden  tot wat het nu is: een fantastisch Enterprise Information Platform dat aansluit op uw totale informatiebehoefte. En dat blijven we in de toekomst natuurlijk ook nog altijd doen.

Daarom vinden wij samenwerking met onze klanten ook zo belangrijk. Via onze “Compass Innovation Campus” praten we regelmatig met onze klanten over marktontwikkelingen en hun én onze visie daarop. Hierbij richten wij ons niet op het specifiek ontwikkelingen van software voor één specifieke klantvraag maar juist op het realiseren van generieke oplossingen. Ook oud-collega’s raadplegen we regelmatig over hun ideeën. Eén van hen maakte ons laatst een erg mooi compliment toen we hem het flexibel toevoegen van extra functionaliteit aan het bestaande model lieten zien: “Dat hadden we eerder moeten hebben, dan waren we nu de grootste van Nederland geweest”.

Van potentiële klanten krijgen we regelmatig dezelfde vraag gesteld: “Mijn applicaties doen eigenlijk niet wat we verwacht hadden. Wat kunnen we daaraan doen?”.

Eigenlijk begint dit al in de basis. Als klant heb je een droom als je een applicatie koopt. Dat kan variëren van “meer verkopen”, “minder voorraad” en “betere planning” tot “betere inzichten in je financiële positie”. Vaak ben je dan op zoek gegaan naar een specifieke applicatie die voldoet aan al je eisen van dat moment. Maar hoe weet je dat zeker? Je bent tenslotte geen computerspecialist.

Bij Compass drukken we eigenlijk altijd eerst even op de reset knop, en gaan we terug naar het begin. Wat was je droom ook alweer? Hoe ver zit je daar van af en wat heb je nodig om daar te komen? En een meer dan relevante vraag daarbij: hoe sluiten we deze aanpassing naadloos aan op het hele applicatielandschap? Deze vraag wordt lang niet altijd gesteld door leveranciers. 

Ons uitgangspunt is dat in moderne omgevingen minimaal 80% standaard functionaliteit moeten bieden, en de andere 20% maken de klant echt uniek. Kan dit binnen het standaard landschap? Soms wel, maar vaker niet.

Zou iedereen om die reden een “Compass” kunnen gebruiken? Wij denken het wel! Met name om de laatste 20% vorm te geven maar vaak ook om een deel van de andere 80% beter in te vullen.
Wij maken nooit de fout hele complexe financiële of ERP omgevingen na te bouwen. Dit laten we aan de specialisten zoals SAP, Microsoft en SalesForce.  We gunnen iedereen de kracht van deze systemen. Wij richten ons dan op de verbindende factor binnen het landschap.

Onze implementatie methodiek is True North. Waar Compass de tool is om richting te bepalen en op koers te blijven, zullen we True North inzetten om het ultieme doel te bereiken: toegang tot alle relevante informatie om uw bedrijfsdoelstellingen te halen. Meer hierover lees je in onze volgende blog!

 

 

Geschreven door Gijs Pieterse

9 juni 2022